SMARY PLASTYCZNE SAMOCHODOWE I OGÓLNEGO STOSOWANIA

Nazwa produktu

Klasa NLGI

Temperatura kroplenia min. °C

Temperatura pracy °C

Zagęszczacz

Opis, zastosowanie i specyfikacje
Smar ŁT 4 EP 1
Smar ŁT 4 EP 2
Smar ŁT 4 EP 3
1
2
3
185
190
190
-30/100
-30/130
-30/140
Li
Li
Li
Przeznaczone do smarowania łożysk tocznych i ślizgowych pracujących w warunkach podwyższonych obciążeń. Mogą być stosowane do smarowania przekładni wolnoobrotowych, przegubów i prowadnic. Są odporne na wymywanie wodą, zapewniają ochronę przed korozją w środowisku wilgotnym.
Smar ŁT 4 S 2
Smar ŁT 4 S 3
2
3
190
190
-30/130
-30/130
Li
Li
Przeznaczone do smarowania łożysk tocznych i innych elementów pojazdów samochodowych. Charakteryzują się wysoką stabilnością mechaniczną, odpornością na starzenie i ochroną korozyjną. Są odporne na wymywanie wodą.
Smar ŁT 41
Smar ŁT 42
Smar ŁT 43
1
2
3
185
190
190
-30/120
-30/130
-30/130
Li
Li
Li
Przeznaczone do smarowania łożysk tocznych i ślizgowych powszechnego stosowania pracujących w normalnych warunkach. Są odporne na wymywanie wodą.
Smar STP 1 80 -10/60 Ca Przeznaczony do smarowania podwozi pojazdów mechanicznych, sworzni, przegubów oraz innych węzłów tarcia. Jest odporny na działanie wody. Nie nadaje się do smarowania łożysk tocznych oraz pompy wodnej.
Smar grafitowany 1/2 77 -20/60 Ca + grafit Przeznaczony do smarowania piór resorów, gwintów śrub, otwartych kół zębatych, łańcuchów oraz innych silnie obciążonych węzłów tarcia. Jest odporny na działanie wody. Nie nadaje się do smarowania łożysk tocznych i ślizgowych.
SMARY DO ZASTOSOWAŃ PRZEMYSŁOWYCH

Nazwa produktu

Klasa NLGI

Temperatura kroplenia min. °C

Temperatura pracy °C

Zagęszczacz

Opis, zastosowanie i specyfikacje
Smar EPX 000
Smar EPX 00
Smar EPX 0
000
00
0
150
160
170
-30/100
-30/100
-30/100
Li
Li
Li
Przeznaczone do smarowania zamkniętych przekładni zębatych, również stożkowych oraz łożysk tocznych i ślizgowych. Mogą być stosowane w układach centralnego smarowania. Są odporne na wymywanie wodą.
Smar EP 23
Smar EP 25
2
2
190
190
-30/130
-30/130
Li + MoS2
Li + MoS2
Przeznaczone do smarowania łożysk tocznych i ślizgowych oraz innych powierzchni trących pracujących w wysokich, szczególnie udarowych obciążeniach. Zawierają dwusiarczek molibdenu zapobiegający groźbie zatarcia, nawet w przypadku tarcia suchego.Są odporne na wymywanie wodą.
Smar maszynowy 2
Smar maszynowy 3
2
3
85
90
-10/60
-10/60
Ca
Ca
Smary maszynowe stosuje się do smarowania łożysk ślizgowych i innych powierzchni trących - z wyjątkiem łożysk tocznych. Smary maszynowe są odporne na działanie wody.
Smar CSW-1
Smar CSW-2
1
2
85
85
-10/60
-10/60
Ca
Ca
Stosuje się do smarowania łożysk tocznych klatek walcowniczych i urządzeń pomocniczych o centralnym systemie smarowania, oraz innych urządzeń pracujących przy wysokich i udarowych obciążeniach np.. Kruszarkach, prasach itp.. Są odporne na działanie wody.
Bentos 2 2 - -10/200 bentonit Przeznaczony do smarowania łożysk tocznych i ślizgowych oraz innych skojarzeń trących o stałej temperaturze pracy 120-200oC Nie zaleca się stosowania do łożysk napędzanych małym momentem obrotowym oraz małym luzie poprzecznym. Jest odporny na działanie wody.
Bentos EP 23 2 - -10/220 bentonit + MoS2 Przeznaczony do smarowania łożysk tocznych i ślizgowych oraz innych skojarzeń trących, przy wysokich, szczególnie udarowych obciążeniach oraz w zakresie górnej temperatury stosowalności. Nie zaleca się stosowania do łożysk napędzanych małym momentem obrotowym oraz małym luzie poprzecznym. Jest odporny na działanie wody.